Voor 12:00 besteld, vandaag nog in huis.
2 weken bedenktijd
Bereikbaar op +31 73 762 0 762
Trustpilot

Retouren, garanties en Service bij Robbshop

Service staat bij ROBBshop op nummer 1. Samen met ons team doen we er alles aan om jou te voorzien van een mooi domotica avontuur. 

Zo heb je bij ROBBshop standaard 2 jaar garantie en mag je 2 weken lang producten testen om te kijken of ze naar behoren werken. Daarnaast bieden we nog allerlei extra services aan zoals installatie, hulp bij het programmeren van scenes maar ook cursussen en support op afstand of aan huis. 

We love smart!




Service

ROBBshop staat voor kwaliteit, kennis en service. Zo bieden wij diversen services aan.

Update service
Mocht u bepaalde modules willen voorzien van de nieuwste firmware maar heeft u daarvoor niet de juiste hardware? Voor een kleine vergoeding nemen wij het werk voor jou uit handen. We update je modules én sturen ze ook nog retour naar jou.  

Installatie service
Geen zin, tijd of kennis om de producten zelf te installeren? Wij kunnen je helpen met de installatie en programmering van jouw ideale smart home. Zo weet je zeker dat alles werkt én krijg je een half jaar garantie op de installatie. 

Smart Home cursussen
Wil je zelf net zo SMART worden als ons? Volg dan een van onze cursussen voor systemen zoals FIBARO of Homey. We bieden verschillende niveaus aan van beginner tot gevorderde. 

Remote support
Hulp nodig bij het maken van een scene of flow? Wij kunnen je hier uiteraard bij helpen. Dit kunnen we zelfs op afstand vanuit onze luie stoel. Maak simpelweg een admin login voor je systeem aan zodat wij kunnen inloggen we regelen het voor je. Je betaald per 5 minuten, dus als we er snel mee klaar zijn betaal je nagenoeg niets. 

Garantie

Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?
Bij ROBBshop heb je op alle producten minimaal 2 jaar garantie. Zelf op onze 2e kans producten! Sommige merken die we verkopen doen er nog een schepje bovenop en bieden zelfs 3 jaar of langer garantie. 

Wat valt er onder de garantie? 
Bij een product dat binnen twee jaar defect gaat, kun je aanspraak maken op de garantie. Voorwaarde is wel dat het product onder normale - ervoor bedoelde - omstandigheden gebruikt is. Als een product niet geschikt is voor buitengebruik bijvoorbeeld en door regen kapot is gegaan, kun je geen aanspraak maken op de garantie. Ook valt een defect als gevolg van kortsluiting niet onder de garantie. Lees de garantievoorwaarden van je product goed.






Je product retourneren, hoe werkt dat?

Je hebt een product dat defect is of niet goed functioneerd, of je wilt een product terug sturen omdat het product niet voldoet aan je verwachtingen. Hoe regel je dat?


Mag ik mijn product retourneren?

Heb je een verkeerd product besteld of voldoet een product niet helemaal aan je verwachtingen, dan mag je het product altijd binnen 14 dagen aanmelden om te retourneren. In de meeste gevallen krijg je dan je geld binnen enkele dagen terug. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, is het belangrijk dat het product én de verpakking beiden in nieuwstaat verkeren. Een product testen om te kijken of het product compatible is of het product bekijken mag bij ons altijd. Zorg er wel voor dat je dit binnen 14 dagen doet. Retourneer je een product na 14 dagen, dan krijg je van ons een tegoedbon ter waarde van je aankoopbedrag die je kunt gebruiken voor je volgende bestelling.

Bekijk hier onze volledige retourvoorwaarden.

Mag ik mijn product retourneren?

Als je een product wilt ruilen voor een ander product, kan dit altijd binnen 14 dagen in de winkel. Zorg er wel voor dat je het product dat je wilt ruilen, compleet terugbrengt. Dus inclusief alle toebehoren.

Uiteraard kun je ook een defect product terugbrengen naar de winkel. Echter kunnen we niet altijd garanderen dat je de winkel dezelfde dag nog met je gemaakte of een vervangend nieuw product verlaat. Soms wordt een defect product namelijk nagekeken en/of moet het worden gereset, wat tijd kost. Daarnaast verwerken wij de retouren op volgorde van binnenkomst. Als we je product niet direct in de winkel kunnen testen en/of het meer tijd kost, dan krijg je van ons een ontvangstbewijs en nemen we contact met je op zodra we meer weten.


Kan ik een product ook buiten de garantietermijn retourneren?

In principe heb je op alle producten sowieso 2 jaar garantie. Soms doet een leverancier hier nog een schepje bovenop en heb je op specifieke producten 3 jaar of langer garantie. Mocht een product buiten de garantietermijn kapotgaan dan kunnen wij deze meestal niet vervangen of repareren. Gaat het om een gateway dan kunnen we deze vaak wel repareren. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht.

Voorbeeld: Na 5 jaar gaat je FIBARO Homecenter kapot. ROBBshop kan deze in veel gevallen laten maken in samenwerking met FIBARO. De reparatiekosten van een FIBARO Home Center 2 bedragen buiten de garantietermijn €120,-. Maar dan heb je wel weer een werkende Home Center. No cure no pay! 


Wat moet ik allemaal terugsturen?

Meestal moet je naast het product ook alle eventuele toebehoren terugsturen die bij de aanschaf bijgeleverd waren. Denk bijvoorbeeld aan batterijen, afdekplaatjes en verpakkingen. We sturen geen vervangende producten als we niet het origineel hebben gekregen. Als je dus maar de helft terugstuurt, kunnen we (wanneer nodig) ook maar de helft vervangen. Heb je niet alle toebehoren meer of twijfel je over wat je allemaal terug moet sturen? Neem dan van te voren even contact met ons op.

Moet ik de retourkosten zelf betalen?

Dat hangt af van de klacht. Soms wel en soms niet. Retourneer je iets binnen 14 dagen, omdat je iets verkeerd besteld hebt of het product niet aan de verwachtingen voldoet, dan zijn de retourkosten voor de klant. Mocht een product binnen 30 dagen na levering kapotgaan, buiten de schuld van de koper om, dan vergoeden wij de retourkosten. Het defecte product wordt in dit geval wel altijd nog even getest op werkelijke defecten door ons. Mochten wij geen defect constateren dan zijn de verzendkosten alsnog voor de klant. We nemen dan altijd even contact met je op.

Hoe vraag ik een retour aan?

Om een retouraanvraag in te dienen dien je onderstaande stappen te doorlopen. Hou je originele ordernummer bij de hand. 
- Login op je account en ga naar mijn account
- Klik links in het scherm op bestellingen. 
- In het midden verschijnen uw orders. Klik bij het ordernummer van je bestelling op de knop retourzending aanmaken.
- Sroll naar onder en selecteer de producten en de reden van retour. Vermeld in het opmerking veld een duidelijke omschrijving bij een defect van het product. 
- Na het indienen van uw retour zending zullen wij de aanvraag beoordelen en in de meeste gevallen accepteren.
- Na goedkeuring van de retourzending kan je het artikel met een uitgeprint retourformulier aan ons retourneren.


Retour aanmaken zonder account?

Als je geen account hebt kun je via deze link een retour aanvraag indienen. 
Je dient dan je bestelnummer en e-mail adres in te voeren. 



Meer informatie

Kies een van onderstaande onderwerpen om meer te weten te komen