Op werkdagen voor 11u besteld, 's avonds al in huis!
Op werkdagen voor 11:00 besteld, dezelfde avond al in huis!
Smart home installatieservice
Bereikbaar op +31 73 762 0 762

Hoe kan ik mijn Philips Hue Bridge aanpassen aan zomertijd of wintertijd (tijd instellen)?

De Philips Hue Bridge houdt automatisch rekening met zomer- en wintertijd. Toch krijgen we vaak de vraag hoe deze op zomertijd of wintertijd kan worden gezet. Vaak komt de vraag voort uit een van de volgende redenen:

  1. Het licht gaan aan/uit bij een ingestelde wekker, maar het tijdstip waarop wijkt een uur af van de ingestelde tijd
  2. bij het opslaan van de timer verspringt deze een uur

Onderstaand vindt je de oplossing of uitleg voor deze situaties.

Het zou kunnen dat niet alle genoemde tips officieel door de fabrikant worden ondersteund. Hoewel wij geen garanties kunnen geven dat de tips in alle situaties kloppen, doen wij onze uiterste best zo accuraat mogelijke informatie te verstrekken op basis van onze contacten bij de fabrikant, eigen testen en tips die we ontvangen van al onze bezoekers en klanten.

Het licht gaan aan/uit bij een ingestelde wekker, maar het tijdstip wijkt een uur of twee af

Indien het tijdstip waarop de lichten aan of uit gaan afwijkt van de ingestelde tijd, dan is dat op te lossen door de timers in het instellingen menu op te schonen en deze vervolgens opnieuw in te stellen in de scenes. Om uitzonderingen te voorkomen kan je deze stappen volgen:

  1. Philips Hue App updaten naar de laatste versie (indien mogelijk)
    1. Ga naar de App Store (iOS apparaten van Apple) of Google Play (toestellen die op Android draaien, zoals veel Samsung smartphones en tablets)
    2. Controleer of een update beschikbaar is voor de Philips Hue app.
    3. Installeer de update indien beschikbaar

  2. Controleer of het derde lampje op de Bridge brandt (met lampje met het wereldbol icoon). Indien die niet continue brandt, dan heeft de Bridge op dat moment geen verbinding met het internet.

  3. Controleer of de software van de Philips Hue Bridge up-to-date is
    1. Open de Philips Hue app
    2. ga naar het Menu >  Instellingen > Mijn Bridge
    3. Kies 'Zoek naar updates >'

  4. Kies de juiste tijdzone in de app: instellingen> mijn Bridge > Tijdzone (kies Amsterdam)

  5. Reset de timers en wekkers in de app, via: instellingen > mijn Bridge > Opruimen
    Met deze functie worden de timers en wekkers opgeruimd, de scenes blijven wel behouden

Is het nog niet opgelost? Lees dan verder of een mogelijke oorzaak aan het licht komt.

Bij het opslaan van een nieuwe Philips Hue timer verspringt deze een uur

Tot nog toe hebben we zeldzaam gehoord dat de tijd een uur versprong bij het opslaan van een nieuwe wekker. Dit gebeurde toen net de zomertijd was ingegaan. Na regels opruimen (zie bovenstaande stappen) en na gebruik van een ander toestel bleek dit opgelost. Bij welke stap, of waardoor dit precies is opgelost weten we niet 100% zeker. Loop je tegen hetzelfde aan, aarzel niet contact op te nemen, mogelijk lossen we het weer op en komen we er ondertussen ook achter waar de crux zit in dit scenario.