Hoe kan ik de software (firmware) van Philips Hue lampen updaten?
1 juni 2021
Philips Hue Blog
Wil je zeker weten dat je oude of nieuwe Philips Hue lampen zijn voorzien van de allerlaatste software? Doorloop dan eenvoudig onderstaande stappen.
Ben je op zoek naar de producten? Klik dan hier:
Controleer of de Philips Hue App up-to-date is
- Ga naar de App Store (iOS apparaten van Apple) of Google Play (toestellen die op Android draaien, zoals veel Samsung smartphones en tablets)
- Controleer of een update beschikbaar is voor de Philips Hue app.
- Installeer de update indien beschikbaar
Controleer of de software van de Philips Hue Bridge up-to-date is
- Open de Philips Hue app
- ga naar het Menu > Instellingen > Mijn Bridge
- Kies 'Zoek naar updates >'
Haal updates binnen voor de Philips Hue lampen
- Kijk of alle lampen voorzien zijn van stroom (mogen wel met de app zijn uitgezet) en binnen het bereik zijn:
Ga daarvoor naar het menu > Instellingen > Mijn lampen en kies voor 'nieuwe lampen aansluiten'
Wat gebeurt er dankzij deze stap? Alle lampen worden nu gecontroleerd, dit kan een minuut duren, lampen met een geel driehoekje met uitroepteken zijn niet voorzien van stroom of zijn buiten bereik. (Heeft u lampen die buiten bereik blijven, dan kunnen we u daar ook bij helpen de oorzaak op te sporen en zo mogelijk op te lossen) - Haal de stekker uit de Bridge, gedurende minimaal 10 seconden. Doe de stekker weer terug in de Bridge. Als het goed is gaan al snel alle drie de blauwe leds op de Bridge weer continue branden (indien niet alle drie de leds branden kunnen we u daar bij helpen).
Wat gebeurt er dankzij deze stap? De Bridge gaat nu alle lampen controleren of ze over de laatste software beschikken. Indien ze niet over de laatste versie beschikken gaat de Bridge de laatste software uploaden, het uploaden kan 45 minuten duren. U merkt hier niets van, de installatie gebeurt pas bij de volgende stap.
Van belang: Al ontdekt de Bridge meestal direct dat een update nodig is, zorg voor de zekerheid dat de stroom op de lampen aan blijft staan gedurende minimaal 24 uur. Zo weet u zeker dat alle lampen zijn gecontroleerd en zo nodig nieuwe software naartoe wordt gestuurd. Aan/uitzetten van lampen met de app of Philips Hue Tap is geen probleem, zolang de lampen maar stroom hebben en binnen bereik blijven. - Zodra de software is geupload naar de lampen en of Bridge zal de Philips Hue app vragen of deze software kan worden geïnstalleerd.
De installatie zal ongeveer een minuut duren. Tijdens de installatie zijn de lampen niet te bedienen.
Al je lampen en de Bridge zijn nu voorzien van de laatste software!