• Uitstekend advies
  • Voor 16.30 uur besteld vandaag verstuurd
  • Bijna altijd bereikbaar (+31 73 762 0 762)
  • Maandag koopavond
Swipe to the left

FIBARO Intercom - Klantreview

28 december 2017 6929 keer bekeken 7 reacties

FIBARO intercom | Klantreview

Onze klant Michel van Duuren heeft één van de eerste FIBARO intercoms gekocht en getest. Hierbij een kort verslag.

"Na 2 jaar wachten ben ik blij dat de Fibaro intercom er is. Hij ziet er mooi uit. Ik heb de Fibaro intercom opgehangen en geïnstalleerd. Wat mij gelijk opviel was de afmeting van de inbouw doos achter de intercom die ik in de muur moest inbouwen, die vindt ik erg groot 65mm x 75mm. Het aansluiten van de utp kabel kan niet doormiddel van een stekker maar je moet de draden zelf in de connector doen. Voor de prijs die je moet betalen voor de intercom vind ik het een misser dat er maar een sd kaart bijgeleverd wordt van 4 gb. De 180 graden camera geeft duidelijk en scherp beeld. De speaker en de microfoon zijn van goede kwaliteit, je kunt elkaar goed verstaan. In de plug-in van de hc2 is de functionaliteit nog beperkt maar in de intercom app heb je een hoop mogelijkheden. Ik hoop dat Fibaro de functionaliteit in de hc2 nog uitbreidt en nog een app voor Android maakt. Al met al ben ik zeer tevreden met de intercom hij was het wachten waard. Als je nog vragen heb dan hoor ik het graag."

FIBARO intercom

Afbeelding 1 : Hoe ziet de FIBARO intercom eruit in de app

FIBARO Intercom | Beeld

Afbeelding 2 : Het beeld van de FIBARO Intercom

FIBARO intercom | montage

Afbeelding 3 : FIBARO intercom gemonteerd op muur


Lode 28 december 2017 at 19:15
Voor die prijs vind ik het maar een belabberd beeld.
Bas 2 januari 2018 at 13:29
Leuk, maar ik vind de prijs niet te verantwoorden. Mijn wensenlijst is nog erg lang, maar vanwege de prijs komt deze er zeker niet op.
kevin 3 januari 2018 at 01:38
Ik heb deze al heel lang op de planning staan, zijn meerder systemen die erg prijzig zijn. maar bij het zien van deze prijs vraag ik mij af waar fibaro mee bezig is. Dit is rond uit belachelijk, aangezien hij ook nog eens werk zoals elke intercom via ethernet. jammer dat ik zo lang heb gewacht, anders had er vorig jaar al een aan de deur gehangen. Hier slaat fibaro behoorlijk de plank mis.
de Wit 8 januari 2018 at 22:46
Ik heb zelf een paar maanden geleden een Doorbird D202 aangeschaft. Ik kon niet langer meer wachten op de fibaro. Maar na het zien van de vraagprijs, ben ik dik tevreden met dit apparaat! Beetje 400 euro extra betalen voor marketing. Hoe verzin je het!
Sjekke 29 januari 2018 at 22:16
Voor zo’n prijs zo’n slecht beeld ...
Willem 1 februari 2018 at 12:23
Als je een Athom Homey bezit, doe je hetzelfde met een Klik-Aan, Klik-Uit deurbel in samenwerking met een Google Nest camera. Dan ben je voor 1/3 van de prijs klaar en hoef je je gevel ook niet te slopen. Deze prijs is belachelijk !

ROBBshop -> Hoi Willem, dank voor je reactie. De FIBARO intercom is meer dan een intercom. Het is een complete intercom met geïntegreerd toegangsbeheer-systeem. De systemen zijn dus eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.
Raoul 18 maart 2018 at 17:34
'k Heb hem ook besteld en moet zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben.

Korte feedback:

- De unit is zoals aangegeven door Michel bijzonder groot en dient in de muur ingebouwd te worden (op de productfoto's is hiervan niets te zien). Al met een een klus waar je uren mee bezig bent om het netjes te doen, en dan is er geen weg meer terug. Als je niet handig bent is hiervoor absoluut de tussenkomst van een vakman nodig.

- Het beeld is best wel goed, dat kan ik bevestigen, maar de iPhone app geeft in 50% van de gevallen de oproep niet door of connecteert niet met de intercom (noch op het thuisnetwerk, noch via 4G).

- Verder is er momenteel géén iPad app en werkt de plugin met de HC2 iPad app onvolledig (wel beeld, géén geluid, géén mogelijkheid om te openen).

- Het toestel wordt *extreem* *extreem* heet, zelfs bij een open testopstelling in de woonkamer was het geheel nauwelijks nog vast te pakken.

- Tot slot is er een groot verschil tussen de specs en de realiteit wat betreft 'waterdichtheid', volgens de handleiding mag de intercom namelijk niet in de regen of zonlicht hangen.
 
Klantenservice telefoonnummer

+31737620762
ma-vrij: 10:00-17:00 en za 10:00-15:00

 
Adres

Gasstraat Oost 14A 5349 AV Oss Nederland

Google maps