• Uitstekend advies
  • Voor 17.00 uur besteld vandaag verstuurd
  • Bijna altijd bereikbaar (+31 73 762 0 762)
  • Maandag koopavond
Swipe to the left

Wat doet het Fibaro ID?

19 januari 2017 13055 keer bekeken 4 reacties

Het Fibaro ID
Geen id?

Fibaro ID account

Onlangs heeft Fibaro een nieuwe login procedure aangekondigd. Tot versie 4.1moest je als administrator inloggen met het 'admin' account. Vanaf de volgende firmware versies is dit vervangen door een zelf te kiezen email adres. Uiteraard komt dit de veiligheid ten goede.

Nu heeft Fibaro besloten om nog een wijziging door te voeren. Fibaro gaat gebruik maken van het Fibaro ID. In plaats van inloggen via home.fibaro.com
zal het inloggen in de toekomst gaan via:
https://id.cloud.fibaro.com

Je dient hiervoor je bestaande account te migreren naar een Fibaro ID account.
Als het goed is heb je hiervan een mail gekregen. Heb je die niet of ben je hem kwijt, ga dan als volgt te werk:

- Ga naar je ‘oude’ account via https://home.fibaro.com/cmh/login-legacy
- Kopieer van alle HC's het serienummer en het Mac adres kopiëren.
- Daarna kun je ze verwijderen door op het rode kruis te drukken.
- Login op je nieuwe account via https://home.fibaro.com/cmh/login
- Voeg je HC’s weer toe door het serienummer en het MAC adres in te geven.

Wat zijn de voordelen?
Met je Fibaro ID heb je meer dan alleen op afstand toegang tot je HomeCenters.
- Zo kun je snel ondersteuning krijgen bij de installatie van je Fibaro systeem;
- Heb je toegang tot de Fibaro Developer omgeving;
Verder gaan ze iets doen met de Fibaro Intercom, wat dat precies is weten wij ook nog niet :)|

Het ID gaat in de toekomst ook gebruikt worden voor de koppeling met andere apparaten, zoals de koppeling met de Amazon Echo. Blijkbaar gaat de nieuwe app alle Fibaro producten (zowel Z-wave als Homekit) samenvoegen!

Belangrijk : Wees voorzichtig met updaten van de App op je telefoon. Er bereiken ons berichten dat je na het aanmaken van een ID je oude login niet meer kunt gebruiken.

Mogelijkheden Fibaro ID

Hieronder een korte video over het Fibaro ID.

LH 29 april 2017 at 21:53
De migratieprocedure naar Fibaro ID is hopeloos onduidelijk. Het vraagt heel wat doorzetting en geduld om op je iphone en ipad weer toegang te krijgen. Ik heb twee keer per email om hulp gevraagd bij de service desk van Fibaro maar NOOIT antwoord ontvangen. Uiteindelijk met meer geluk dan wijsheid alles toch goed gekregen but no thanks to Fibaro. Vanaf de iphone app lukt het overigens nog steeds niet in te loggen op mijn Homecenter Lite. En de pushberichten doen het ook niet meer. Nee, Fibaro is of incompetent of arrogant. Ik ben benieuwd of er meer ervaringen zijn van andere gebruikers.
Zelfde probleem? 10 augustus 2017 at 08:49
Dag LH, Ik ben inmiddels ook gestuit op migratie problemen. Ik ben toegang op mijn admin account kwijt, ook remote acces is niet meer toegankelijk, sinds ik enkele dagen geleden een Fibaro ID aangemaakt heb. Op Fibaro's forum zie ik dat vele mensen meer hier last van hebben. Wil je proberen jouw beproefde 'geluksmethode' uit te leggen?
Zelfde probleem? 10 augustus 2017 at 09:18
Ik heb net de migratie instructie gevolgd, ofwel ingelogd onder oude account, serienummer en MAC opgeschreven, mijn HC2 verwijderd. Toen ingelogd onder nieuwe FIBARO ID en HC2 met serienummer en MAC weer toegevoegd. Ging prima. Inloggen lukte nog niet meteen, dacht dat ik FIBARO ID's mail en wachtwoord moest gebruiken, maar bleek niet juist. Toen ik mijn mail en het oude admin wachtwoord gebruikte kon ik weer inloggen. En met admin rechten! Beetje onduidelijk dat het zo moest, maar het werkt. Remote access lukt me nog niet. In m'n app is admin al vervangen door mijn mijn email, maar wel wachtwoord ik ook gebruik, ik krijg de melding 'geen internet verbinding'. Het is mooi spul Fibaro, maar het blijft trial-and-error. Als het werkt kun je er het beste van af blijven, want logica is soms ver te zoeken ;-(
Zelfde probleem? 10 augustus 2017 at 09:32
Remote access is inmiddels ook gelukt, op mijn Android smartphone. Via Settings heb ik login admin vervangen door mijn email. Daarna nog een keer ververs netwerk data en bij mij doet ie het.
 
Klantenservice telefoonnummer

+31737620762
ma-vrij: 10:00-17:00 en za 10:00-15:00

 
Adres

Gasstraat Oost 14A 5349 AV Oss Nederland

Google maps